Info ja asiointi

Toimistoasioita voi hoitaa seurakuntatoimistoissa puhelimitse tai saapumalla paikan päälle. Seurakuntatoimistossa asioidaan, kun ollaan järjestämässä perhejuhlia, kuten kastetilaisuutta, häitä tai hautajaisia. Henkilökuntamme ohjaa ja neuvoo käytännön  järjestelyissä ja varaa tilaisuutta varten tarvittavat tilat, papin, kanttorin ja muun henkilökunnan.

Virkatodistukset tilaamisesta on ohjeet täällä ». Ne tehdään Lapuan hiippakunnan alukeskusrekisterissä.

Seurakuntatoimistojen kautta tehdään myös muut varaukset eri tilaisuuksia varten. Kurikan virastotalossa sukututkijat voivat tutkia omatoimisesti mikrofilmeistä yli 100 vuotta vanhoja kirkonkirjoja (Kurikan, Jalasjärven ja Jurvan seurakuntien kirkonkirjat). Sukututkimuksiin varataan aika srk-toimistosta.

Huomioithan asioidessasi, ettei meillä voi maksaa pankkikortilla.

Taloushallinnon asiat hoituvat soittamalla suoraan henkilöille, joiden yhteystiedot on täällä ».

Tarkista mahdolliset poikkeavat aukioloajat täältä »

Tilojen varaaminen

Seurakunnan tilat ovat ensi sijassa seurakunnan toimintaa varten. Toimintaan liittyvät varaukset hoitaa seurakuntatoimisto tai seurakunnan työntekijät.

Seurakunnan tiloja vuokrataan myös perhejuhlia ja muita tilaisuuksia varten. Rakennusten kuvauksissa näkyvät tarkemmat tiedot kapasiteetista ja tarjoilumahdollisuuksista. Varaukset tehdään seurakuntatoimistojen kautta. Tarkemmat tiedot ja hinnastot löydät täältä »

Kirkkoja vuokrataan lähinnä konsertteja varten. Paikalliset yhdistykset saavat alennuksen vuokrasta. Konsertteihin voi myydä pääsylippuja ja/tai käsiohjelmia.

Seurakunta vuokraa molempia leirikeskuksia leiritoimintaa varten. Saukkoranta on ympärivuotisessa käytössä ja koulujen loma-aikojen ulkopuolella on vapaata kapasiteettia. Kesärannan kalenterissa on tilaa myös kesällä. Kylmimpänä talvikautena se on suljettu.

Kurikan seurakunta

Kurikantie 21
61300 Kurikka
Seurakuntatoimisto (06) 451 0112

SEURAKUNTATOIMISTO Kurikassa
Avoinna: ma-to klo 9–11 ja 12-14
                 pe klo 9-11

Jalasjärven kappeliseurakunta

Keskustie 14
61600 Jalasjärvi
Seurakuntatoimisto (06) 451 0112

SEURAKUNTATOIMISTO Jalasjärvellä
Avoinna: tiistaina klo 9-11 ja 12-14
To ja pe voi sopia tapaamisen Jalasjärvelle viimeistään edellisenä päivänä.

Jurvan kappeliseurakunta

Kauppatie 12
66300 Jurva
Seurakuntatoimisto (06) 451 0112

SEURAKUNTATOIMISTO Jurvassa
Avoinna:
keskiviikkona klo 9-11 ja 12-14
To ja pe voi sopia tapaamisen Jurvaan viimeistään edellisenä päivänä.

Tutustu lähetyksen myymälöihimme: