Riihikappeli, Saukkoranta

Riihikappeli metsän keskellä.

Saukkotie 231, 61300 Kurikka

Avoinna tilaisuuksien yhteydessä

Riihikappeli sijaitsee Saukkorannan leirikeskuksen yhteydessä. Leireillä sitä käytetään leirikirkkona.

Riihikappelissa pidetään pääsääntöisesti erilaisia hartaushetkiä. Se kokoaa ihmisiä hartaushetkiin erityisesti pääsiäisen ja joulun aikaan. Lämminhenkisen, tunnelmallisen ja intiimin luonteensa vuoksi riihikappeli toimii paikkana hiljentymiselle ja rukoukselle. Riihikappeliin mahtuu 60 henkeä. Siellä on mahdollista järjestää esim. pienimuotoisia vihki- tai kastetilaisuuksia.

Riihikappeli on historialtaan Hautalan tilan vanha riihi Luovankylästä. Se siirrettiin ja rakennettiin kappeliksi vuonna 1997.

Tunnelmallinen kuva riihikappelista sisältä.Tilavaraukset seurakuntatoimistosta.

Pysäköinti ja esteettömyys

Parkkipaikka löytyy leirikeskuksen alarakennuksen edestä. Invapaikka on kappelin vieressä.

Riihikappeliin pääsee kulkemaan pyörätuolilla, mutta ovi ei avaudu sähköisesti. Riihikappeli on lämmin myös talvella.

Tiedustelut ja varaukset:

(06) 451 0112 Seurakuntatoimisto

Esteetön kulku Esteetön kulku

to 30.5. klo 18.00

Saukkotie 231, 61300 Kurikka

Kirkonkylän diakoniapiiri

Tervetuloa diakoniapiiriin keväiseen Saukkorantaan!