Kurikan kirkkokuoro

Kurikan kirkkokuoro on reilun 20 naisen ja miehen muodostama, yleensä neliääninen kuoro, joka harjoittelee uutta ohjelmistoa ja "lämmittää" ennen opittua. Joka kerta on äänenavaus ja pientä treeniä kropalle. Kirkkokuoro elää ja hengittää kirkkovuotta eli sen vakio-ohjelmaa ovat mm. joulun, pääsiäisen ja helluntain laulut. Mukana on paljon Simojokea, Löyttyä, Laaksosta, mutta myös vanhoja mestareita. Silloin tällöin on valtakunnallisia ja alueellisia laulujuhlia, joihin opetellaan uutta ohjelmaa, lisäksi konserttien ohjelmisto.

Kuoroon ovat tervetulleita kaikki kuorolaulusta kiinnostuneet. Uusia laulajia tarvittaisiin vähän joka ääneen, joten mietipä, jos vaikka tulisit tutustumaan. Kuorossa olevien kokemus on, että siellä virkistyy jopa väsyneenäkin ja onhan tutkittu juttu, että kuorolaulu pidentää ikää!

Harjoituksissa kanttori pitää harjoitukset ja äänenmuodostuksen, joskus varajohtajat opettavat stemmoja. Tunnelma harjoituksissamme on välitön.

Hengellinen musiikki puhuu niin laulajalle kuin kuulijalle. Kirkkokuoroon kuuluminen ei edellytä, että täytyy olla uskovainen. Harjoiteltavat laulut ja esiintymistilaisuudet ovat pääsääntöisesti kuitenkin hengellisiä.

Kurikan kirkkokuoro Yhyren tähären -konsertissa laulamassa 16.9.2016.
Kurikan kirkkokuoro Yhyren tähären -konsertissa 16.9.2016.
Kurikan kirkkokuorolaisia Kirkon musiikkijuhlilla Jyväskylässä kansallispuvuissa vuonna 2012.
Kurikan kirkkokuorolaisia Kirkon musiikkijuhlilla Jyväskylässä 2012.

Ja tämä kuoroharrastus on ihan ilmaista (harvinaista nykypäivänä!). Kokoonnumme harjoittelemaan keskiviikkoisin klo 18–19.30 yleensä Kurikan seurakuntakeskuksessa.

Kuoron uusi harjoituskausi alkaa aina syksyllä, jolloin on paras aika tulla mukaan uutena kuorolaisena. Jos kuorolaulu alkaa kiinnostaa, vuodenaika ei kuitenkaan ole este mukaan tulemiselle. Ota rohkeasti yhteyttä kuoron johtajaan!

Kanttori
Kurikan alueseurakunta