Joulumarkkinat

to 26.11. klo 16.00 – to 26.11. klo 18.00
Kuvassa joulukransseja ikkunan ääressä.

Kurikan seurakuntakeskus

Tervetuloa joulumarkkinoille Kurikan seurakuntakeskukseen!

Tunnelma edellä Jouluun!
Kurikan seurakunnan diakoniatyö järjestää jo perinteeksi muodostuneet joulumarkkinat torstaina 26.11.2020. Markkinoilla on tarjolla jouluntunnelmaa ja kurikkalaisia tuotteita.
Korona-aikana kysellään, kokoonnutaanko vai jäädäänkö vain kotiin. Markkinoiden järjestäminen on tarjous joulun tunnelman ja valmistamisen vaihtoehdoksi. Seurakuntakeskuksen laajoissa tiloissa on helppo huomioida korona-ajan turvaetäisyydet. Myyntipöydät on aseteltu väljästi eri saleihin. Kuorot laulavat ison salin perältä ja kahviossa on tilaa istua joululaulujen ja -tuoksujen tunnelmaan.
Riisipuuroa ja soppaa voi syödä paikan päällä, mutta niitä riittää myös ostajan astiassa kotiin vietäväksi. Markkinat ovat myös paikka pysähtyä joulukahveille. Tunnelman luojana kirkkokuoron, seurakuntakuoron ja Roihun Joululaulujukebox on ainutlaatuinen. Kahden euron hintaan voi pyytää toivelaulunsa laulettavaksi. Jukeboxin tuotto menee yhteisvastuukeräykselle.
Myyntipöydissä on tarjolla perinteisiä joululeivonnaisia (myös gluteenittomia) ja - laatikoita (ainakin maksa, lanttu, porkkana, peruna) ja muiden makeiden- ja suolaisten herkkujen lisäksi myös kotona leivottua leipää ja limppuja. Pöydistä löytyy myös havukransseja, legopalikoita ja erilaisia kädentaidon tuotteita. Tietysti tarjolla on myös pika-arpoja.
Jokainen myyntipöytää pitävä diakoniapiiri, ryhmä tai yleishyödyllinen yhteisö, joka lähtee mukaan maksaa 30 % myyntituotosta diakoniatyölle. Nämä varat käytetään avustuskasseissa jaettavan ruoan ostamiseen. Hyvä voi siis kiertää. Ostajan maksalaatikkorahasta osa kartuttaa joulukassin saajan ruokakassia, joka myös sisältää maksalaatikkoa ja muuta jouluruokaa.

Lisätietoja Pirjo Sariola 23.11. mennessä 0503498466

• Lapsille ja lapsiperheille Lapsille ja lapsiperheille
  • Musiikki Musiikki
  • Aikuisille Aikuisille

Linkki avautuu uudessa välilehdessä

Kurikan alueseurakunta

Johtava diakoniatyöntekijä
Kurikan alueseurakunta
Seurakuntakeskus, Kurikantie 21
61300 Kurikka

Lue tarkempi esittely lisätiedoista.

Kurikan kirkonkylän diakonia