Kakkukahvit jumalanpalveluksessa kastettaville lapsille

Kurikkalaiset vauvat saavat jatkossa kastejuhlan kakkukahvit ja tilat ilmaiseksi, mikäli heidät kastetaan pääjumalanpalveluksen yhteydessä.

hannah-olinger-562175-unsplash_XL.jpg

Kirkkoneuvosto päätti 26.6.2018 olevassa kokouksessaan, että seurakunta tarjoaa jumalanpalveluksen yhteydessä toimitetun kasteen jälkeen kastekahvit tavanomaisine tarjoiluineen*. Kun kastettava lapsi asuu Kurikassa, saa myös vapautuksen tilavuokrasta. Päätös koskee siis koko seurakunnan alueella asuvia kastettavia lapsia.

Esityksen perusteluissa todettiin, että myös piispa Simo Peura on toistuvasti pyrkinyt tukemaan sitä, että lapsia kastettaisiin jumalanpalvelusten yhteydessä.

Kirkkoneuvosto hyväksyi esityksen yksimielisesti.

*Tavanomainen tarjoilu tarkoittaa siis täytekakkukahvitarjoilua. Mikäli suunnitelmissa on isompi ruokailu kastejuhlassa, tulee se hoitaa omin kustannuksin käyttäen keittiöpalveluille vahvistettua hinnastoa.

Lisätietoja seurakuntatoimistosta

2021-02-11 11:44:00.0