Seurakunta aluekeskusrekisterin jäseneksi

Lapuan Hiippakunnan Aluekeskusrekisteri aloittaa toimintansa 1.1.2020. Aluekeskusrekisterillä on toimipisteet Jyväskylässä, Vaasassa ja Seinäjoella. Kurikka on yksi aluekeskusrekisterin perustajajäsenistä.

Kurikan seurakunnan toimistosihteereistä kaksi siirtyy Aluekeskusrekisterin palvelukseen Seinäjoelle. Kurikan seurakunta on ainoa seurakunta, josta lähtee yli puolet toimistosihteereistä keskusrekisteriin. Näin suureen muutokseen ei osattu varautua. Tästä johtuen virastotyössä siirrytään väliaikaisratkaisuun. Käytännön toteutustapa linjattiin Kirkkoneuvoston iltakoulussa 17.12.2019.

Kirkkoherranviraston työhön jäävä toimistosihteeri työskentelee alk. 1.1.2020 Kurikassa seurakunnan virastotalossa ma 9-12, 13-15, ke-pe klo 9-12. Puheluja otetaan vastaan samana aikana ja lisäksi klo 8.30-9. Puhelinnumero on nykyinen Kurikan viraston numero 06 451 0112. Jalasjärven ja Jurvan numerot ohjataan tähän numeroon.

Hautajaiset ja muut toimitusvaraukset voidaan tulla sopimaan paikan päälle Kurikkaan tai sopia niistä puhelimitse. Tarvittaessa toimistosihteeri siirtyy tiistaina Jalasjärvelle tai Jurvaan, mikäli omaiset sitä toivovat. Sähköpostin kautta voi olla myös yhteydessä kiireettömissä asioissa kurikan.seurakunta@evl.fi.

2019-12-19 12:04:00.0