Nimikkolähetit ja -kohteet

Lähetystössä tarvitaan lähettäjiä ja lähtijöitä. Kurikan seurakunta tukee lähetystyöntekijöitä lähetysjärjestöjen kanssa solmituilla nimikkosopimuksilla.

Sinä voit tukea nimikkolähettiemme työtä rahallisin lahjoituksin, mutta vähintään yhtä tärkeää on rukoilla lähettiemme ja kaikkialla maailmassa tehtävän lähetystyön puolesta.

Maailmankartta jossa on myös matkalaukku ja kompassi.

Kurikan seurakunnan yhteiset nimikkolähetit (Kurikka, Jalasjärvi ja Jurva)

Ruotsaloiden tekemä työ Kambodzassa (SLS)

Ruotsalat toimivat Suomen Lähetysseuran kautta Kambodzassa. Pia toimii perhetyön, perheneuvonnan ja psykososiaalisen työn neuvonantajana Kambodzan luterilaisen kirkon työyhteydessä, sekä 20% Lähetysseuran psykososiaalisen työn hankkeissa globaalisti. Tero toimii kirkollisen työn neuvonantajana Kambodzan luterilaisen kirkon työyhteydessä.

Vähävaraiset ja vammaiset lapset, Etiopia (SLS)

Etiopiassa jäi vuosituhannen vaihteessa paljon lapsia orvoiksi AIDS epidemian aikana, kun ei vielä ollut kehitetty toimivaa HIV-lääkettä. Näitä lapsia on sijoitettu sukulaisten tai naapurien koteihin. Heidän asumistaan ja koulunkäyntiään tuetaan siihen asti, kunnes he saavat suoritettua joko ammatillisen tai yliopistotutkinnon. Sen jälkeen he pystyvät elättämään itsensä ja perheensä omalla työllään. Koulunkäynnin lisäksi lapsia ja nuoria tuetaan toimintakeskuksissa elämänhallintaan liittyviä taitoja kehittämällä. Toimintakeskuksissa tuetaan myös vammaisia lapsia.

Mikael Tunér, Suomi (SANSA)

Mikael Tunér ohjaa ja tuottaa SAT-7 Pars -kanavalle persiankielisiä ohjelmia, joita katsotaan mm. Afganistanissa, Iranissa ja Tadžikistanissa.

Raamattutyö, Lähi-itä (SPS)

Suomen Pipliaseuran kautta tuemme Lähi-Idässä tehtävää Raamattutyötä. Se tarkoittaa raamattuaiheisen materiaalin tuottamista lapsille, perheille ja nuorille kristityille useassa Lähi-idän maassa. Pipliaseura on tärkeä yhteistyökumppani Lähi-idän kristityille kirkoille.

Merja Kramsu, Venäjä (ELY)

Merja toimii Pietarissa Inkerin kirkon toimistossa kansainvälisten asioiden sihteerinä ja hänen tehtäviinsä kuuluu myös piispan sihteerin auttaminen. Merja on toiminut Inkerin kirkon tukena jo vuodesta 1998 lähtien.

Kurikan ja Jalasjärven yhteinen nimikkolähetti

Helene ja Joona Toivanen, Myanmar (SLEY)

Helene ja Joona Toivanen tukevat Myanmarin luterilaisen teologisen instituutin toimintaa. Myanmarin vaikean poliittisen tilanteen takia he asuvat tällä hetkellä Thaimaassa, ja ovat laajentaneet työtään myös Thaimaan luterilaisen kirkon suuntaan. Sen lisäksi he rakentaneet siltaa mahdolliseen yhteistyöhön indonesialaisen luterilaisen kirkon kanssa.

Jalasjärven ja Jurvan yhteinen nimikkolähetti

Päivi ja Hiroaki Yoshimura, Japani (SLEY)

Yoshimurat työskentelevät Tokiossa Suomi-kirkolla japaninkielisessä seurakunnassa. Yoshimurat vastaavat kaikesta Suomi-kirkolla tapahtuvasta toiminnasta, josta keskeisin on jumalanpalveluselämän hoitaminen. Jumalanpalveluksissa Hiroaki toimii sekä liturgina että saarnaajana. Suomi-kirkolla järjestetään myös pienpiiritoimintaa. Näitä ovat mm. englanninkielinen raamattupiiri, suomen kielen piiri, ruokapiiri, käsityöpiiri sekä lasten tapahtuma. Opetustyön lisäksi heille kuuluu Suomi-kirkon hallinnollinen työ.

Kurikan nimikkolähetit

Johanna ja Shuhei Yamaguchi, Japani (SEKL)

Shuhei on koulutukseltaan kirkon nuorisotyönohjaaja ja lähetyssihteeri (AMK), sekä oikeustieteen notaari japanilaisesta yliopistosta. Johanna on suomen kielen aineopettaja ja filosofian maisteri (viestintä). Hän on toiminut maahanmuuttajien suomen kielen opettajana. Perheeseen kuuluu 3 lasta. Yamaguchit muuttivat marraskuussa 2020 reilun 1,5 miljoonan asukkaan Kobeen. Shuhein työkuva on Länsi-Japanin luterilaisen kirkon nuorisotyön tiimissä, jossa suunnitellaan eri seurakunnissa tehtävää nuorisotyötä. Lisäksi perheellä on Kobessa myös kotiseurakunta, jossa he työskentelevät piireissä osan viikosta.

Petteri ja Joanna Rantamäki, Japani (SEKL)

Rantamäen perhe tekee lähetystyötä Japanissa. Petteri on koulutukseltaan sosionomi-nuorisotyönohjaaja. Joanna sosionomi ja kampaaja. Petteri siirtyi opiskelemaan lähetystyötä Kansanlähetyksen juniorityöntekijän tehtävästä. Joanna työskenteli parturi-kampaajana sekä opiskeli raamattulinjalla Ryttylässä. Tällä hetkellä he opiskelevat Japanin kieltä Nishinomiyassa. He toivovat pääsevänsä tekemään työtä erityisesti lasten, nuorten ja perheiden tavoittamiseksi.

Jalasjärven nimikkolähetit

Lähettiperhe, Itä-Aasia (SEKL)

Tuemme lähettiperheen työtä Itä-Aasiassa, jossa he tekevät kielenkehittämistyötä, tavoitteenaan kääntää Raamattua uudelle kielelle.

Jurvan nimikkokohde

Caspari-keskus, Israel (SEKL)

Israelissa tuemme Caspari-keskusta, joka julkaisee kirjallisuutta ja oppimateriaalia heprealaisille kristityille/ messiaanisille juutalaisille. Keskuksessa toimii mm. raamattukoulu entisille huumeidenkäyttäjille.