Saukkorannan leirikeskus

Saukkorannan leirikeskuksen alatalon julkisivu.

Saukkotie 231, 61300 Kurikka

050 432 3476 Emäntä

Avoinna tilaisuuksien yhteydessä

Saukkoranta on Kurikan seurakunnan leirikeskus, jossa järjestetään pääasiassa Kurikan alueseurakunnan leirejä. Leirikeskusta voi myös vuokrata esimerkiksi perhejuhliin.

Kurikan seurakunta sai lahjoituksena maa-alueen Saukkorannasta 1950-luvulla. Aluksi sinne rakennettiin leirikatos. Tämä on lähtökohta nykyiselle alarakennukselle. Leiritoiminnan vahvistuttua rakennettiin ylärakennus ja riihikappelikirkko.

Leirikeskus sijaitsee Jalasjoen varrella, noin kolmen kilometrin päässä Kurikan keskustasta. Kesäaikaan leirikeskuksessa pidetään pääasiassa rippikoululeirejä, varhaisnuorten leirejä sekä erityisryhmien leirejä. Muina aikoina leirikeskuksessa järjestetään mm. erilaisia leirejä, leiripäiviä, häitä, rippijuhlia, ylioppilasjuhlia, ristiäisiä ja syntymäpäiviä.

Leirikeskuksen pihapiiristä löytyvät grillikota ja letunpaistokota. Kesäisin pihalla on mahdollista pelata lentopalloa ja minigolfia ja vieressä virtaava joki mahdollistaa myös uimisen uimataitoisille. Leirikeskuksessa on myös sovittaessa käytössä erilaisia välineitä ulkoaktiviteetteihin. Suuri ruohokenttä mahdollistaa myös monenlaisen liikunnan.

Leirikeskusta voi halutessaan myös vuokrata. Ylärakennuksessa on majoitustilaa kahdessa eri siivessä sekä sali. Majoituskapasiteetti on kaikkiaan 56 henkeä. Tilat soveltuvat myös ryhmätyöskentelyyn. Alarakennus tarjoaa puitteet ruokailulle. Leirikeskuksen emäntä voi tilauksesta järjestää ruokailun. Riihikappeli on kaunis, pieni ja intiimi tila esim. pieniä häitä tai kastetilaisuutta järjestettäessä. Sinne mahtuu maksimissaan 60 henkeä. Leirikeskuksen tilavaraukset seurakuntatoimistosta, varauksen muusta sisällöstä sovitaan leirikeskuksen emännän kanssa, p. 050 432 3476 .

Huom. käytä navigaattorissa osoitetta Kaskistentie 327, Kurikka (Saukkotielle käännytään siitä länteen).

Alarakennus

Alarakennuksessa sijaitsevat leirikeskuksen ruokala, keittiö, takkahuone sekä sauna. Lisäksi alarakennuksessa on pieni oleskelutila, wc:t ja inva-wc. Alarakennuksen ruokasalissa on ruokailupaikkoja yhteensä maksimissaan 54-90 riippuen pöytien asettelusta. Lisäksi alarakennuksessa on yksi kahden hengen majoitustila. Alarakennuksen ovista pääsee kulkemaan pyörätuolilla ruokailutilaan, takkahuoneeseen ja saunatiloihin, mutta ovet eivät toimi sähköisesti. Leirikeskuksen parkkipaikka sijaitsee alarakennuksen edessä.

Ylärakennus

Vuonna 1985 rakennetussa ylärakennuksessa on leirikeskuksen majoitustilat ja sali. Majoitustilat sijaitsevat rakennuksen molemmissa päissä, yhteensä 8 kuuden hengen huonetta (kerrossängyt) ja 2 kahden hengen huonetta ja 1 yhden hengen huone. Siivissä on yhteiset wc- ja suihkutilat. Eteisen yhteydessä on myös inva-wc.

Ylärakennuksen keskellä on sali. Salissa on istumapaikkoja 110 hengelle ja sitä käytetään leirien kokoontumistilana. Salin varustuksena on piano, äänentoistolaitteet ja videotykki. Yläsaliin pääsee kulkemaan pyörätuolilla pääovesta. Ovet eivät toimi sähköisesti.

Katso kuvia Saukkorannasta »

Tiedustelut ja varaukset:

(06) 451 0112 Seurakuntatoimisto

Esteetön kulku Esteetön kulku
Esteetön wc Esteetön wc
Turvallinen tila Turvallinen tila
wc wc

to 9.5. klo 15.00

Saukkotie 231, 61300 Kurikka

Kirkkovaelluksen ruokailu

Tule mukaan helatorstain kirkkovaellukselle kävelemään kauniissa luonnossa kirkkoon