Käsitöitä

Onko sinulla jokin kädentaitojuttu? Oletko hyvä tekemään sukkia tai rasoja? Lähetystyön hyväksi kerätään varoja kutomalla sukkia ja tekemällä joulukortteja. Tekemiäsi käsitöitä voit lahjoittaa lähetystyön hyväksi tai tulla tekemään käsitöitä hyvään seuraan omaksi iloksesi.

Puukopassa monenvärisiä kerälankoja.

Käsityöryhmät tukevat lähetystyötä tekemällä käsitöitä lähetystyön hyväksi. Piireissä mm. tehdään käsitöitä, luetaan lähettikirjeitä, lauletaan virsiä, pidetään hartaus, jutellaan kuulumisia ja pohditaan maailman menoa. Keräämme varoja myös mm. vapaaehtoisin lahjoituksin, kolehdein, kahvirahana ja arvonnoin.

Piirejä pitää lähetyssihteeri tai seurakunnan vapaaehtoiset. Mukana on usein pääasiassa vanhempaa väkeä, mutta myös nuoria toivotaan tulevan mukaan enemmän toimimaan yhteisen lähetystyön hyväksi.

Piirejä toimii useita koko Kurikan alueella. Usein kesällä piirit ovat tauolla, mutta muuten pyrimme kokoontumaan säännöllisesti. Piireihin voi tulla mukaan koska vain. Lähetyssihteereiltä voit kysellä lisätietoa kokoontuvista piireistä.

Sukkapiiri (Kurikka)

Sukkapiiri kokoontuu maanantaisin Lähetyskanttuurissa klo 12-15. Tällä hetkellä Sukkapiirissä on mukana pääasiassa vanhempaa väkeä, mutta toivomme mukaamme myös nuorempaa käsitöistä innostunutta porukkaa. Kudomme yhdessä mm. sukkia, rasoja tai vauvannuttuja sekä jutellaan viikon kuulumisia. Voit tuoda mukanasi oman käsityön tai Kanttuurissa on myös valmiina lankoja. Käsityön voi lahjoittaa lähetykselle myyntiin. Keräämme varoja alueseurakunnan lähetystyön hyväksi. Sukkapiiriä pitää Sisko Hällström puh. 040 5015071

Tumppukerho (Jalasjärvi)

Tumppukerho, kokoontuu Jalasjärven seurakuntatalolla pienessä salissa (ent. AO-luokassa) joka toinen torstai klo 13-14.30. Tehdään käsityöitä yhdessä, kuullaan lähetystyöstä ja kerätään varoja Mauritaniassa Linkki avautuu uudessa välilehdessäolevan kummiluokan tukemiseen. Tervetuloa mukaan iloiseen joukkoomme.

Diakoniatyöntekijä
Kurikan alueseurakunta
Seurakuntakeskus, Kurikantie 21
61300 Kurikka

Lue tarkempi esittely lisätiedoista.

Kurikan alueseurakunta

Lähetyssihteerin tehtävät.