Teherähän yhyres

Yhdessä on mukava tehdä ja toimia hyvän asian puolesta. Tule mukaan jo olemassa olevaan toimintaan tai ole mukana ideoimassa uutta. Lähetystyön kannatus kasvaa pienistä puroista.

Lähetystyön kannatus kasvaa pienistä puroista. Kuvassa metsäpuro.

Nimikkolähettien vierailut

Kurikan alueseurakunnalla ja Jurvan sekä Jalasjärven kappeliseurakunnilla on useita nimikkolähettejä. Nimikkolähetit vierailevat seurakunnissa Suomessa ollessaan. He kertovat tekemästään työstä erilaisissa tilaisuuksissa, johon olet tervetullut kuuntelemaan. Nimikkolähetit kiertävät myös kouluissa, kerhoissa, piireissä kertomassa työstään. Näistä tilaisuuksista tiedotetaan erikseen.

Lähetyskyntteliköt kirkoissa

Nimikkolähettimme toivovat että heidän puolestaan lähettäjät rukoilisivat. Olosuhteet lähetyskentällä ovat usein hyvin haastavat ja esirukousta tarvitaan päivittäin.

Mennessäsi kirkkoon voit sytyttää rukouskynttilän lähetyskynttelikköön ja näin olla mukana lähetystyössä. Kiitos!

Isänpäivälounaat

Kurikassa ja Jurvassa järjestetään joka vuosi isänpäivälounas. Lounaan tuotto menee seurakunnan nimikkolähettien ja nimikkokohteiden työn tukemiseen. Lounaaseen kuuluu mm. possun- ja hirven palapaistia, perunoita, erilaisia laatikoita, salaatteja ym. hyvää. Ruoka-aineallergiat on myös huomioitu.

Lounaan valmisteluun ja tarjoilemiseen tarvitaan paljon talkooväkeä. Lisätietoa vapaaehtoisena toimimisesta voit kysyä seurakunnan lähetyssihteeriltä.

Kauneimmat joululaulut

Suomen Lähetysseura toimittaa lauluvihot Suom ev.lut seurakunnille ilmaiseksi ja toivomus on että tilaisuudessa jokainen laulaja saa oman vihon itselleen kotiin vietäväksi. Kauneimmissa joululauluissa kerätään joka vuosi kolehti ja sillä tuetaan lähetystyötä.

Rakkaiden joululaulujen laulaminen luo lämmintä joulumieltä.

Tervetuloa laulamaan yhdessä Kauneimpia Joululauluja!

Katso tulevat Kauneimmat joululaulut täältä »

Vapputapahtuma

Kurikassa järjestetään joka vuosi kaiken ikäisten vappu. Pääjärjestäjinä toimii SLEY, Kansanlähetys ja Uusheräys. Sinäkin voit olla vapaaehtoisena mukana toteuttamassa tapahtumaa. Vapputapahtumassa myydään munkkeja ja simaa, arpoja, kahvia ja vohluja. Lapsille on lisäksi onnenpyörää ja ongintaa sekä liikuntasalissa on lastenohjaajien pitämää ohjelmaa. Tilaisuudesta saatu tuotto menee lähetystyön hyväksi.

Kesätorit

Kurikan kirkon Tapulin nurkalla on kesäkuusta elokuun alkuun joka tiistai kesätori klo 10-14. Kesätorilla on myynnissä kahvia ja vohlu sekä muita suussa sulavia leivonnaisia. Kesätoreja pitävät pääsääntöisesti eri lähetyspiirit ja lähetysjärjestöt ja tuotto menee lähetystyön hyväksi. Voit olla mukana tukemassa lähetystyötä piipahtamalla juomassa kupin kahvia ja nauttimassa tuoreista vohluista.

Syystorit

Jalasjärven vanhalla seurakuntatalolla on syyskuun joka lauantai klo 10-11.30 syystori. Myynnissä on syksyn satoa ja erilaisia leivonnaisia. Myyntivuorot on jaettu eri herätysliikkeillä. Ole mukana tukemassa lähetystyötä ostamalla syystorilta syksyn satoa.

Markkinat

Kurikan markkinat on joka syksyinen iso tapahtuma, jossa lähetystyö on vahvasti mukana. Kurikan kirkon Tapulin nurkalle nousee markkinoiden aikaan lähetyskoju, jossa on myynnissä kahvia, mehua, munkkeja, vohluja ym. hyvää. Tapahtuma on isotöinen ja tarvitsee monen vapaaehtoisen panostuksen. Tarvitaan leipojia, myyjiä, teltan pystyttäjiä ja tavaroiden kuljettajia. Sinullekin löytyy varmasti oma paikkasi vapaaehtoisten joukossa.

Myyjäiset

Myyjäisiä järjestetään ympärivuoden Kurikassa, Jurvassa ja Jalasjärvellä. Niissä on myynnissä leivonnaisia ja käsitöitä lähetystyön hyväksi. Myyjäisten ajankohdasta ilmoitetaan erikseen tapahtumat sivulla.

Postimerkkikeräys

Älä heitä pois postikortteja tai postimerkkejä!

Voit lahjoittaa vanhat käytetyt postikortit ja merkit Lähetystyölle.

Tuo vanhat postikortit ja merkit lähetyssihteereille. He toimittavat ne Suomen Lähetysseuraan Helsinkiin jossa järjestetään pari kertaa vuodessa postimerkkihuutokauppa jonka tuotto menee lähetystyöhön. Näin pienellä voit vaikuttaa ja olla tukemassa lähetystyötä.

Piirit

Kurikassa, Jurvassa ja Jalasjärvellä kokoontuu useita lähetyspiirejä. Lue lisää »

Kummilapsi

Kurikan seurakunnan nuorisotyöllä on kummiluokkasopimus Etiopiassa sijaitsevassa Hosainan kuurojen kouluun. Sinäkin voit tukea Hosainan kuurojen koulua tai jotain muuta kummilasta/-luokkaa. Suomen Lähetysseuran sivuilta löydät kattavasti tietoa kummiasioista. Tutustu lisää osoitteessa: www.suomenlahetysseura.fi/ls_fi/sivut/lahjoita/ryhdy_kummiksi/Linkki avautuu uudessa välilehdessä