Lähetyspiiri

Tule mukaan lähetyspiiriin. Lähetystyötä tehdään lähellä ja kaukana. Se perustuu lähimmäisen auttamiseen ja evankeliumin eteenpäin viemiseen. Lähetystössä kerrotaan ilosanomaa Jeesuksesta Kristuksesta. Lähetystyö kuuluu ihan meille jokaiselle!

Kukkia kirjan päällä.

Lähetyspiirit tukevat lähetystyötä keräämällä varoja lähetystyön hyväksi. Piireissä luetaan lähettikirjeitä, lauletaan virsiä, pidetään hartaus, jutellaan kuulumisia ja pohditaan maailman menoa. Keräämme varoja mm. vapaaehtoisin lahjoituksin, kolehdein, kahvirahana ja arvonnoin.

Piirejä pitää lähetyssihteeri tai seurakunnan vapaaehtoiset. Lähetyspiireihin kokoontuu usein vanhempaa väkeä, mutta myös nuoria toivotaan tulevan mukaan enemmän toimimaan yhteisen lähetystyön hyväksi.

Piirejä toimii useita koko Kurikan alueella. Usein kesällä piirit ovat tauolla, mutta muuten pyrimme kokoontumaan säännöllisesti. Piireihin voi tulla mukaan koska vain. Lähetyssihteereiltä voit kysellä lisätietoa kokoontuvista piireistä.

Laurinrinteen lähetyspiiri (Kurikka)

Laurinrinteen lähetyspiiri, on 12.10., 9.11. ja 14.12. Laurinrinteen kerhohuoneessa (Tiilitie 3) klo 13-14. Piiriä pitää alueseurakunnan lähetyssihteeri Kaisa Koski yhdessä Heikki Koskelan kanssa. Laurinrinteen lähetyspiiri kerää vapaaehtoisin lahjoituksin varoja PipliaseuranLinkki avautuu uudessa välilehdessä työn tukemiseen. Olet tervetullut myös mukaan piiriin.

Suomen Lähetysseuran piiri (Kurikka)

Piiri kokoontuu satunnaisesti vuoden aikana. Keräämme varoja nimikkolähettien Pia ja Tero Ruotsalan tukemiseen osallistumalla yhteisiin suuriin lähetystapahtumiin kuten isänpäivälounaaseen ja markkinoihin. Meillä on myös joka kesä yksi kesätorivuoro. Tarkempaa tietoa piirin kokoontumisesta saat Leena Muurimäeltä, puh. 0400 163 415. Seuraa myös kirkollisia ja nettisivujen tapahtumakalenteria.

Sley:n piiri (Kurikka)

Piiri kokoontuu satunnaisesti vuoden aikana. Keräämme varoja nimikkolähettien Helene ja Joona Toivasen työn tukemiseen. Osallistumme yhteisiin suuriin lähetystapahtumiin kuten isänpäivälounaaseen ja markkinoihin. Meillä on myös joka kesä yksi kesätorivuoro. Tarkempaa tietoa piirin kokoontumisesta saat Sisko Hällströmiltä, puh. 040 501 5071. Seuraa myös kirkollisia ja nettisivujen tapahtumakalenteria.

Ely:n piiri (Kurikka)

Piiri kokoontuu joka toinen viikko. Tarkempaa tietoa piirin toiminnasta saat Sirpa Keski-Antilalta puh. 0400 974102

Kansanlähetyksen piirit (Kurikka)

Piirit eivät ole lähetyspiiri-nimellä, mutta lähetys on mukana kaikessa toiminnassamme. Tuemme Joanna ja Petteri Rantamäen, sekä Johanna ja Shuhei Yamaguchin työtä, keräämällä kolehtia heille tilaisuuksissamme. Myös KL:n Israel-työlle kerätään kolehteja. (Israel-ilta Kareliatuvalla kerran kuukaudessa) Lisätietoa saat Heikki Koskelalta puh. 040 8432761

1. Raamattupiiri joka maanantai klo 19, Karelituvalla, Mäkitie 44 (Ei kesä-elokuu)
  2. Ilosanomapiiri perjantaisin klo 19, Karelituvalla, Mäkitie 44. Monenlaisia teemoja: rukous-, laulu-, yhteys- ja Israel-iltoja. Myös seuroja ja lähettivierailuja ja lähetysiltoja.

Uusheräys (Kurikka)

Uusheräyksellä ei ole varsinaista lähetyspiiriä, vaan kokoonnumme lähetyksen merkeissä useimmiten kotiseuroihin, noin kerran kuukaudessa. Lisätietoa voit kysellä Mari Pakkaselta p. 0400-181144

Ilvesjoen lähetyspiiri (Jalasjärvi)

Ilvesjoen lähetyspiiri kokoontuu Jalasjärvellä Toimelassa (Ilvesjoentie 691Linkki avautuu uudessa välilehdessä) maanantaisin klo 13.

Juurileipää Raamatusta (Jurva)

Kokoonnumme kerran kuukaudessa Jurvan seurakuntatalolla, Kauppatie 12. Iltapäivän ohjelmassa ovat mukana SLEY:n edustaja ja Anne Valtonen. Iltapäivän tuotto kohdennetaan lähetystyöhön.

Diakoniatyöntekijä
Kurikan alueseurakunta
Seurakuntakeskus, Kurikantie 21
61300 Kurikka

Lue tarkempi esittely lisätiedoista.

Kurikan alueseurakunta

Lähetyssihteerin tehtävät.

Diakoniatyöntekijä-lähetyssihteeri
Jurvan kappeliseurakunta
Seurakuntatoimisto, Kauppatie 12
66300 Jurva

Lue tarkempi esittely lisätiedoista.

Jurvan alue

Koko seurakunnan diakoninen perhetyö

Lähetyssihteerin tehtävät kappeliseurakunnassa

Suntio
Jurvan kappeliseurakunta Kurikan alueseurakunta
Jurvan kirkko, Kauppatie 12
61600 Jurva

Kurikan alueseurakunnan lähetyssihteerin tehtävät.

Jurvan kappeliseurakunnan suntio.