Perhe- ja vauvakirkko

Seurakunta kutsuu perheitä jumalanpalvelukseen joka sunnuntai. Järjestämme useasti vuoden aikana myös erityisiä vauva- ja perhekirkkoja, joihin perheitä kutsutaan myös kirjein. Vauva- ja perhekirkoissa kirkkosali täyttyy lasten äänistä ja pienten jalkojen töminästä.

Perhekirkko

Perhekirkko on erityisesti lapsiperheille suunnattu sanajumalanpalvelus tai messu. Koko jumalanpalvelus on suunniteltu erityisesti lapsia ajatellen. Päivähoidon ja -kerhojen kautta koteihin lähetetään myös kutsuja perhekirkkoon. Lapsia vanhempineen kutsutaan myös vuorollaan avustamaan jumalanpalveluksessa; mm. kolehdin keräämiseen, tekstin lukemiseen, kirjojen jakamiseen ja kynttilän sytyttämiseen.

Vuoden aikana järjestetään myös teemallisia lapsille ja perheille suunnattuja kirkkohetkiä, mm. pääsiäisenä ja jouluna.

Vauvakirkko

Vauvakirkko on lapsille suunnattu perhejumalanpalvelus, jossa vauvat kutsutaan alttarille siunattavaksi. Kunniavieraiksi vauvakirkkoon kutsutaan vuoden aikana kastetut lapset perheineen, isovanhempineen ja kummeineen. Vauvakirkossa vauvat saavat kirjalahjan ja lisäksi Kurikassa kirkossa kastetaulusta omalla nimellään varustetun lumpeenkukan.

Mukaan voi ottaa myös oman vauvahelistimen, jolla voi soitella mukana virsien ja laulujen rytmissä. Kaikki muutkin ovat tervetulleita kirkkoon.