Perhejuhlat ja hautajaiset

”Iloitkaa iloitsevien kanssa, itkekää itkevien kanssa.” (Room.12:15)

Suunnitteletko ristiäisiä, hautajaisia, häitä tai muita juhlia? Kaikissa seurakunnan tila- ja henkilövarauksissa ota yhteyttä seurakuntatoimistoon. Löydät yhteystiedot ja aukioloajat sivulta info ja asiointi »

Seurakunta haluaa olla mukana elämän juhlahetkissä ja eri käännekohdissa

Kaste aloittaa elämän seurakuntalaisena. Rippikoulussa ja siihen liittyvässä konfirmaatiossa nuori saa kaikki seurakuntalaisen oikeudet. Häiden keskuksena on avioliittoon vihkiminen, jonka pappi voi toimittaa. Uuden kodin juhlana voidaan pitää seurat ja toimittaa kodin siunaaminen. Kun ikää tulee lisää, seurakunta muistaa 70-vuotiaita ja sitä vanhempia. Jos kunto ei salli tulemista kirkkoon, ehtoollista voidaan viettää kotona. Elämänkaaren lopussa odottaa hautajaiset. Pappi toimittaa hautaan siunaamisen ja seurakunta ylläpitää hautausmaita.

Yllä olevista linkeistä löydät tarkempaa tietoa.