Messu Kurikan kirkossa
Messuryhmät

Tule mukaan messuryhmään tai kokoa omasi! Haluamme antaa seurakuntalaisille mahdollisuuden toimia ja vaikuttaa jumalanpalveluksissa entistä aktiivisemmin.

Messuryhmätoiminnassa kyse on vapaaehtoistoiminnasta. Messussa on messuryhmän vetäjä, joka kokoaa avustajajoukon hoitamaan messun erilaisia tehtäviä. Tällä hetkellä on jo tiedossa muutamia, jotka kokoavat messuryhmiä. Ryhmässä voi olla esimerkiksi viisi tai jopa yli 20 henkilöä. Tehtävissä voi olla tehtävästä riippuen ihmisiä pienistä lapsista ikäihmisiin. Messuryhmien tarkoitus olisi toimia aina, kun ei ole esimerkiksi konfirmaatiota tai jonkin ryhmän kirkkopyhää.

Jokaiselle halukkaalle löytyy paikka ja tehtävä seurakunnan yhteisessä jumalanpalveluksessa ja jokaista tarvitaan. Messuryhmät toimivat tällä hetkellä Kurikan ja Jalasjärven (nimellä kirkkoväärti) alueilla. Lisätietoja saa papeilta ja kanttoreilta.