Pyhäkoulu

Pyhäkoulu eli pyhis on lasten oma toiminnallinen kirkkohetki

Pyhäkoulu sisältää lasten virsiä, kirkkomuskarilauluja, rukousta ja Raamatun kertomuksia eri tavoin toteutettuna.
Yhdessä ihmetellään ja pohditaan Pyhää. Toiminta toteutetaan lasten ehdoilla ja ikätaso huomioiden.

Pyhäkoulu rakentaa yhteyttä Jumalaan, toisiin ihmisiin, luontoon ja itseeen. Pyhäkoulu on seurakunnan kasteopetusta ja jumalanpalveluselämää.

Pyhäkoulua ohjaavat ensisijaisesti vapaaehtoiset seurakuntalaiset vapaaehtoinen seurakuntalainen.

Seuraa tapahtumakalenterista, milloin pyhäkoulut alkavat.

Lapsia leikkimässä metsässä.

Seikkailupyhis

Seikkailupyhis on vauhdikas pyhäkoulu, joka kokoontuu talvikaudella joka toinen sunnuntain klo 16-17 Hominrinteen ulkoilumaastossa Luovankylässä, Kurikassa. Raamatunkertomukset ja muu kristillinen kasvatus toteutetaan toiminnallisuuden kautta.
Lapset saavat juosta ja leikkiä ja samalla he tottuvat liikkumaan metsässä.
Ohjaajina toimii joukko vapaaehtoisia äitejä. Seikkailupyhis on tarkoitettu 4-12-vuotiaille.
Kevään 2024 kokoontumiskerrat:  4.2. / 18.2. / 10.3. / 24.3.

Perhepyhäkoulu pappilassa

Perhepyhäkoulu kokoontuu Jurvan kappeliseurakunnassa kerran kuukaudessa sunnuntaisin klo 15 alkaen. Joskus kokoonnutan pappilassa sisällä, toisinaan ollaan pihamaalla, metsäretkellä tai jopa pulkkamäessä. Tutkitaan, ihmetellään ja eletään yhdessä Raamatun kertomuksia todeksi. Ihmettelemässä ja kokemassa kanssasi pyhäkoulunohjaajat Elina, Miia ja Raija.

Kevään 2024 kokoontumiskerrat: 18.2. /

Kirkkopyhäkoulu lapsille ILTAPALAMESSUN yhteydessä Kurikan kirkossa

Kirkkopyhäkoulu kokoontuu iltapalamessun saarnan aikana kirkon eteisessä olevassa lasten leikkihuoneessa.
Pyhäkoulunohjaaja hakee lapset pyhäkouluun messun alkupuolella ja ehtollisen alkaessa
vanhemmat hakevat lapsensa ehtoolliselle tai siunattavaksi. Messu päättyy yhteiseen iltapalaaan.

Kevään 2024 iltapalamessut: 28.1. / 25.2. /27.3. / 12.5.