Laitoshartaudet

Koronaepidemian aikana erillisiä hartauksia ja vierailuja laitoksissa ei järjestetä.

Laitoksen henkilökunta voi pyytää yksityisen ehtoollisen erityistilanteessa (esim. saattohoito) soittamalla suoraan papille. Kurikan seurakunnan hartauksia ja sanajumalanpalveluksia voi seurata myös laitoksissa.

Seurakunnan työntekijät pitävät hartaus- ja ehtoollishetkiä useissa eri laitoksissa vuoden mittaan. Tilaisuuksia järjestetään laitosten asukkaille ja heidän läheisilleen ja ne kestävät alle tunnin. Vierailuja tekevät myös mm. diakoniapiirit, kuorot ja päiväkerholaiset.

Laitoksissa ehtoollishetkiä järjestetään 2-3 kertaa vuodessa. Ehtoollista jaetaan yhteisessä kokoontumistilassa ja tarvittaessa myös asukkaiden huoneisiin. Suunnitellut hartaus- ja ehtoollishetket näkyvät myös laitosten ilmoitustauluilla.

Ehtoollishetkiä järjestetään:

• Kurikan terveyskeskuksen vuodeosastolla, Jalasjärven kuntoutusosastolla sekä Jurvan vuorohoitoyksikössä
  • Suvantolassa, Punaisella Tuvalla, Kruunankulmassa, Hopiatuulessa, Enckelin puistossa, Tanelintuvan ylä- ja alakerrassa, Tepon tuvalla ja Sirkan tuvalla
  • Iloniemen ylä- ja alakerrassa sekä Reininkulmassa
  • Palveluportilla, Kotiportilla ja Laurinrinteessä

Lisäksi hartauksia järjestetään:

• Toimintakeskuksissa
  • Hirvinummessa
  • Värttinässä
  • Toiskassa
  • Kurikan JIK:n päivätoimintaryhmissä
  • Jurvan Arvokas arki -päivätoimintaryhmissä
Kuvassa kolme naista maskit kasvoillaan.
Korona-ajan hartaus Tuulikellosta. Diakonit Leena Ranta-Opas ja Pirjo Sariola sekä kanttori Suvi Tamminen.
Kuvassa iäkäs nainen ja mies sekä Kurikan kirkon kulkueristi.
Korona-ajan ulkohartaus Enckelinpuistossa. Kirkon kulkueristin tekijä Matti Pienimäki ja puolisonsa Raili.