Työharjoittelu ja kesätyö

Kesätyö- ja harjoittelupaikat ovat vuosittain tuhansille ihmisille yksi askel matkalla kohti työelämää. Harjoittelijoita, kesätyöntekijöitä ja työkokeilijoita on monenlaisissa tehtävissä.

Eniten kesäapua tarvitaan hautausmaiden kunnossapitoon. Kesätyöstä solmitaan työsopimus ja maksetaan työehtosopimuksen mukaista palkkaa. Työstä saa työtodistuksen.

Seurakunnissa on usein harjoittelijoita, sillä kirkon virkoihin pätevöittäviin koulutuksiin kuuluu harjoittelujaksoja seurakunnassa. Kirkko on mahdollinen harjoittelupaikka myös muita tutkintoja suorittaville opiskelijoille, esimerkiksi sosiaalialan, hallinnon tai viestinnän aloilla.

Harjoittelukäytännöt kuten harjoittelun kesto ja mahdollinen palkka sovitaan tapauskohtaisesti. Seurakunnissa on myös jonkin verran oppisopimusopiskelijoita, jotka suorittavat tutkintoa työn ohessa. Oppisopimuksella voi opiskella esimerkiksi suntion tai kirkon lastenohjaajan tutkinnon.

Lisää tietoa saat lataamalla kesätyö esitteen tästä.

Oletko huomannut, että kesätyöpaikkoja on jo haettavissa?

Kesäkauden työpaikat avataan haettavaksi tammihelmikuussa.
Hakemukset voit täyttää Kirkkorekryn sivuilla.

Monipuolisesti mahdollisuuksia

Seurakuntamme tarjoaa joka kesä perinteisesti työpaikkoja paikkakunnan nuorille, jotka täyttävät 16-vuotta työhöntulovuonna.
Nuoret voivat hakeutua hautausmaatyöntekijöiksi ja kirkon oppaiksi. Hautausmaatyöt alkavat kesäkuussa.
Otamme yhteyttä hakijoihin hakuajan päätyttyä.

Kesätyöntekijöitä sekä kirkon oppaita

Kurikan seurakunnan hautausmaat sijaitsevat Jurvassa, Kurikassa, Jalasjärvellä ja Koskuella.

Kesätyöt 3.6.-26.7.2024
Kesätyöntekijöiksi voivat hakea v. 2008 tai aiempina vuosina syntyneet opiskelijat/ koululaiset. Työtehtävät ovat hautausmaiden ja muiden kiinteistöjen istutusten ja nurmikonhoitotehtäviä. Tehtävä ei edellytä aikaisempaa kokemusta, mutta ahkera työote ja asianmukaiset käytöstavat auttavat työssä selviytymisessä. Työpaikkoja Kurikan, Jurvan, Jalasjärven ja Koskuen hautausmailla.

Työaika 38 t 45 min/viikko palkka 8,33 €/tunti.

Kirkon oppaat

Kurikan seurakuntaan haetaan kesäkaudelle kahta kirkon opasta, joista toinen työskentelee Kurikan kirkossa ja toinen Jalasjärven kirkossa. Kurikan kirkossa oppaan työaika on 5.6. - 17.8.2024 ja Jalasjärven kirkossa 5.6. - 10.8.2024.

Kirkon oppaaksi hakijoiden toivotaan olevan 18 vuotta täyttäneitä, yhteistyö- ja kielitaitoisia nuoria. Oppaat osallistuvat kirkkomaan hoitotöihin silloin, kun kirkossa ei ole vieraita.

Päivittäinen työaika ma-pe on klo 10.21-18.00 ja viikossa 38 h 15 min. Palkkaus 10,33 €/h.

Nauravia ihmisiä pihahatöissä

Kiinteistömestari