Petri Laaksosen konsertti "Eläköön elämä"

Kirkkotilassa otettu valoisa ja rento kuva laulajasta

Jurvan kirkko

Tervetuloa suositun lauluntekijän juhlavuoden konserttiin!

Petri Laaksonen, laulu & piano
Petri Hatakka, koskettimet

Ohjelmalehtinen 15 € (vapaaehtoinen)

Järj. Jurvan kappeliseurakunta

Täällä Pohjantähden alla, Eläköön elämä, Hyvää matkaa, Sata salamaa, Oot voimani mun, Ota hänet vastaan, Toivo on timanttia, Hyvä voittaa, Älä elämää pelkää,.. Nämä sekä monet muut Petri Laaksosen poikkeuksellisen monipuolisen sävellystuotannon laulut ovat vuosien varrella tulleet tutuiksi ja rakkaiksi monille suomalaisille. Laulaja-lauluntekijä viettää nyt juhlavuottaan, kun hänen ensi levystään Täällä Pohjantähden alla (1994) tulee kuluneeksi 30 vuotta.

Petri Laaksosen musiikki ei rajoitu genreihin. Hänen musiikkinsa tunnetaan sen melodisesta kauneudesta ja syvällisistä sanoituksista, jotka usein käsittelevät ihmiselämän suuria kysymyksiä, kuten rakkautta, kaipuuta, uskoa ja toivoa. Laaksonen on julkaissut neljätoista soololevyä, joista viimeisin, Timanttia, julkaistiin syksyllä 2022, näiden lisäksi useamman kokoelmalevyn, teemallisia albumeita (mm. Sininen hetki, Lauluja särkyneille) sekä lukuisia messulauluja (mm. Tuomasmessu ja Mukulamessu).

Välittömänä esiintyjänä ja sielukkaana tulkitsijana Laaksosen lämminsointinen ääni ja hänen elämänmakuiset laulunsa ovatkin saaneet koskettaa eri ikäisiä ihmisiä vuosien varrella. Nyt jo kolmekymmentä vuotta jatkunut ura esiintyvänä artistina on tuonut Laaksosen tulkintoihin entistäkin vakuuttavampaa otetta ja syvyyttä.

Jurvan kappeliseurakunta

Johtava kanttori