Taizé-laulujen ilta

ke 22.5. klo 19.00
Sininen Taizén risti

Jalasjärven kirkko

Mukana aikuistyön vastuuryhmä ja lauluryhmä Laulux.

Rauhallisessa laulu- ja rukoushetkessä ovat mukana lauluryhmä Laulux ja aikuistyön vastuuryhmä.

Taizé-yhteisö on kansainvälinen, ekumeeninen kristillinen yhteisö, jonka kotipaikka on Etelä-Burgundissa Ranskassa sijaitseva Taizén kylä.
Yhteisö on tullut tunnetuksi omantyylisestä hengellisestä musiikistaan, Taizé-lauluista, jotka tuovat esiin yhteisön mietiskelevän luonteen.
Taizén päivittäisen elämän sydämessä ovat kaikille yhteiset rukoushetket, joihin kokoonnutaan kolmesti päivässä.

Yhteisön perusti veli Roger vuonna 1940. Yhteisöön kuuluu nykyisin yli 100 veljeä, jotka ovat omistautuneet koko elämänsä ajaksi aineellisten ja hengellisten asioiden jakamiseen, naimattomuuteen ja suureen yksinkertaisuuteen elämässä. Veljet saavat elantonsa omasta työstään. He eivät ota vastaan lahjoja tai lahjoituksia itselleen. Osa veljistä elää pienissä ryhmissä - fraterniiteissa - kaikkein köyhimpien ihmisten keskellä eri puolilla maailmaa. Taizéssa järjestetään viikon kestäviä tapahtumia, joihin tuhannet nuoret aikuiset tulevat eri puolilta maailmaa. Lisäksi järjestetään tapaamisia muualla Euroopassa, Aasiassa, Afrikassa sekä Pohjois- ja Etelä-Amerikassa.
  • Jumalanpalvelukset ja uskonelämä Jumalanpalvelukset ja uskonelämä
  • Musiikki Musiikki