Sara Musumecin urkukonsertti

Nuori nainen urkujen soittopöydän äärellä valitemassa äänikertoja

Jalasjärven kirkko

Tervetuloa urkukonserttiin!

Sara Musumeci (s. 1991) on nuori ja lupaava sisilialainen urkuri, pianisti ja musiikkitieteilijä. Hän on valmistunut Pariisin Schola Cantorumista, jossa hän opiskeli Jean-Paul Imbertin johdolla. Hän on opiskellut myös pianonsoittoa Giuseppe Cantonen, Violetta Egorovan ja Epifanio Comisin johdolla Musiikki-instituutti V. Bellinissä Sisilian Cataniassa, mistä hän valmistui vuonna 2014. Musiikkitieteilijäksi hän valmistui vuonna 2016.
Musumeci on osallistunut useille urkujensoiton mestarikursseille. Niillä hänen opettajinaan ovat olleet Giovannimaria Perrucci, Alberto Mammarella, Gabriele Catalucci, Diego Cannizzaro, Aart Bergwerff ja Paolo Oreni. Mestarikursseilla hän on opiskellut myös urkujenrakennusta ja pianonsoittoa.
Vuodesta 2015 alkaen Musumecia on säännöllisesti pyydetty opettamaan Palermon yliopiston ja monien kulttuuri- ja taidejärjestöjen seminaareissa Catanian alueella. Tällä hetkellä hän opettaa pianonsoittoa Bergamossa. Hän myös konsertoi aktiivisesti sekä kotimaassaan että ulkomailla. Monet arvostetut urut Italiassa, Saksassa, Tanskassa, Ruotsissa, Englannissa, Espanjassa, Maltalla, Sveitsissä ja Ranskassa ovat tulleet hänelle tutuksi.
Vuonna 2019 Musumeci voitti toisen palkinnon kansainvälisessä Timorgelfest-urkukilpailussa Romaniassa ja ensimmäisen palkinnon kansainvälisessä urkukilpailussa Maltalla.
Musumecin konserttiohjelmistoon kuuluvat Johann Sebastian Bachin mestariteokset, ranskalainen, saksalainen ja italialainen romanttinen ja sinfoninen suuri urkurepertuaari sekä moderni ja nykymusiikki.

Jalasjärven kappeliseurakunta

Kanttori